.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاذبه‌هاي گردشگري مازندران

صنعت گردشگري يکي از مهمترين صنايع در حال رشد جهان است که به لحاظ سودآوري در جايگاه پس از نفت و خودروسازي قرار دارد.

به گزارش واحد مرکزي خبر، مازندران با توجه به دارا بودن حدود 3 هزار جاذبه گردشگري طبيعي و فرهنگي ، از استانهاي برتر در جذب گردشگر است به طوري که سالانه 15 ميليون گردشگر داخلي و 250 هزار خارجي به ديدن اين استان مي آيند .

موقعيت طبيعي و جغرافيايي استان ، به گونه اي است که جاذبه هاي گردشگري در سراسر آن يعني از غرب در رامسر تا شرق در گلوگاه وجود دارد و گردشگران مي توانند در تمامي شهرها و حتي روستاها ، مکاني را براي استفاده از مواهب طبيعي پيدا و از آن استفاده کنند.

338 کيلومتر نوار ساحلي درياي خزر ، دامنه هاي جنگلي و کوهستاني ، رودخانه هاي پرآب ، چشمه هاي آب معدني متعدد ، آبشارها ، غارها و بيش از 800 اثر تاريخي و فرهنگي ثبت شده ، از جمله ظرفيتهاي مهم در زمينه گردشگري است .

مناطق دو هزار و سه هزار با بهره مندي از مواهب طبيعي کوه ، جنگل و رودخانه ، فضايي دلنشين براي گذران ايام فراغت مردم است که به مهماني طبيعت مي آيند و مزارع شاليکاري با نماي پلکاني نيز در غرب استان ، بر جذابيت اين منطقه افزوده است .

منطقه عسل محله و قله سيالان با ارتفاعي بيش از 4 هزار متر ، منطقه چالدره با وسعت 110 هکتار ، امامزاده سيد قاسم ، قبرستان زردشتيان ، آبگرم فلک ده ، قلعه قديمي و باستاني سياه کوه ، غار قلعه بندر و کوه شيرچال ، هتل قديم رامسر ، بوستان جنگلي صفا رود ، درياچه ولشت ، دهستان جواهرده ، قله مارکوه ، تله کابين رامسر و نمک آبرود ، جنگل دالخاني ، پارک جنگلي سي سنگان و نور در کنار سواحل زيبايي درياي مازندران ، از مناطقي است که سالانه پذيراي ميليونها گردشگر است .

همچنين موزه تماشاگه خزر رامسر ، مجموعه فرهنگي کندلوس نوشهر ، موزه تاريخ طبيعي خشکه داران در مسير اصلي جاده تنکابن به چالوس و کاخ رامسر از مهمترين آثار فرهنگي غرب استان مازندران است که مشتاقان بسياري دارد .

جاذبه هايي همچون شبه جزيره و پناهگاه حيات وحش ميانکاله ، سمسکنده و دشت ناز ، غار هوتو ، آبشارهاي زنگت ، سنگ نو ، اسبه او ، چشمه هاي آب معدني قرمرض نکا ، کوسان ، پاسند ، ساحل خزر آباد ، پارک جنگلي شهيد زارع و سد سليمان تنگه نيز از مظاهر طبيعي شرق استان است .

همچنين امامزاده عباس ، خانه کلبادي ، گورستان سفيد چاه ، کاخ صفي آباد ، عمارت و باغ صفوي بهشهر از مهمترين آثار فرهنگي اين خطه از استان به شمار مي رود . در مناطق مرکزي استان نيز قلعه شاهاندشت ، حمام اشرف آمل ، پل دوازده پله ، چشمه هاي آب گرم استراباکو و آب اسک ، آبشار آب پري ، پل محمد حسن خان ، بقعه سلطان محمد طاهر و دهها اثر تاريخي و طبيعي ديگر از مهمترين جاذبه هاي فرهنگي گردشگري در مازندران به شمار مي رود .

از ديگر قابليتهاي مازندران مي توان علاوه بر اين اتصال اين استان به پايتخت کشور از سه محور کندوان ، هراز و فيروز کوه به وجود سه فرودگاه و چهار بندر فعال نام برد .

کارشناسان معتقدند ، با ورود هر گردشگر به منطقه ، حدود 6 نفر به طور مستقيم و غير مستقيم مشغول مي شوند و حدود 50 تا 80 هزار تومان سقف هزينه هر گردشگر در منطقه است بنابراين با احتساب 15 ميليون گردشگري که سالانه وارد مازندران مي شوند ، مبلغي حدود 1000 ميليارد تومان نصيب استان مي شود که اين مبلغ سهم عمده اي در توسعه آن دارد.

با اين وجود نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي مي گويد: هنوز برنامه مشخصي براي حضور سرمايه گذاران در استانهاي گردشگرپذير تدوين نشده است و آنها با مشکلات متعددي روبرو هستند .

سيد رمضان شجاعي مي افزايد : از مواهب طبيعي و جاذبه هاي صنايع دستي و ميراث فرهنگي مازندران نيز به نحو جدي بهره برداري نمي شود .

با توجه به اينکه توسعه و تقويت صنعت گردشگري يکي از راههاي پيشرفت مازندران است لذا ايجاد زير ساختهايي همچون ساخت بزرگراهها و کمربنديها ، ساماندهي زباله هاي شهري و روستايي با کارخانه هاي کمپوست ، ساماندهي سواحل و به خصوص حريم 60 متري تازه آزاده شده ، اصلاح مديريت شهري براي جذب گردشگر ، اصلاح و ساماندهي مراکز اقامتي و تفريحي بين راهي و در يک کلام تلاش همه مسولان و مردم استان براي ساماندهي صنعت گردشگري در مازندران ، ضرورت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 اسفند 1388
برای سازمان گردشگری مازندران بیش از پیش متاسفم که به دلیل تبلیغ کم، که در خبرهای تبلیغی به ساحل فرح آباد به عنوان یک جاذبه گردشگری اشاره می شود،اما مجموعه ریبای باستانی فرح آباد با آن همه جاذبه تاریخی-توریستی که دقیقاً یک اصفهان کوچک در مازندران است،از قلم انداخته می شود!
مسجد جامع و نفیس عباسی و حجره های نفیس حوزه علمیه عباسی،کاخ بزرگ جهان نما، پل بزرگ عباسی، امامزاده خلیفه سلطان، حمام عباسی، حمام قاجاری، تپه باستانی عمارت عباسی،.... از جمله اماکن جاذب توریستی شهر هدف گردشگری فرح آباد هستند که متاسفانه توسط سازمان گردشگری کم نبلیغ می شوند!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.